کاربران گرامی به وبلاگ معلمان زبان گیلان دوره اول متوسطه خوش آمدید ۷ روش کارآمد برای یادگیری زبان جدید
موثرتمرین کنید، زود یاد بگیرید
۷ روش کارآمد برای یادگیری زبان جدید
اگر به دنبال یادگیری یک زبان تازه هستید و می خواهید دنیای تازه ای را تجربه کنید، برای پیشرفت سریع و رضایت‌بخش در این دنیای جدید بهتر است که چند نکته را رعایت کنید.

مهم نیست که به چه دلیل می خواهید زبان تازه ای را بیاموزید. شاید قصد شرکت در یکی از ازمونهای بین المللی زبان انگلیسی مثل TOEFL یا IELTS به قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت را دارید یا به خاطر علاقه شخصی می خواهید فرانسه، آلمانی، اسپانیایی ، چینی، عربی یا ترکی بیاموزید. به هر حال یادگیری یک زبان تازه مثل ورود به یک دنیای متفاوت است و برای این سفر باید خود را آماده کنید.

اگر بتوانید مراحل اموزش را سریعتر به پیش ببرید و پیشرفت خوبی داشته باشید علاقه تان هم برای تلاش مستمر بیشتر خواهد شد و از میزان یادگیری خود راضی تر به نظر خواهید رسید.

اما برای این‌که سرعت یادگیری زبان جدید را بیشتر کنید بهتر است چند توصیه را جدی بگیرید:

یکم- سعی کنید حتماً یک لغتنامه جمع و جور و کوچک را همیشه همراه خود داشته باشید تا بتوانید در موقعیتهای مختلف به آن مراجعه کنید و قبل از این‌که واژه ای که به دنبال معادل آن هستید از یادتان برود آن را پیدا کنید.

دوم- جملاتی که در مکالمات روزمره به کار می روند را مرتب تمرین کنید و آنها را به طور کامل حفظ کنید. این تمرین‌ها و یادگیری  استفاده از کلمات جدید در محاورات روزمره باعث می شود که واژه ها را با کاربرد آنها به خاطر بسپارید و لمس نتیجه عملی تمرینها پشتکار شما را برای ادامه کار بیشتر کند.

سوم- برای یادگیری هر جمله سعی کنید که روی تلفظ واژه های به کار رفته در آن تمرین کنید. شاید در ابتدا نتوانید کلمات را به درستی ادا کنید اما پس از ۵-۶ بار تمرین موفق خواهید شد که واژگان را درست تلفظ کنید.

چهارم- بیشتر و بیشتر روی چیزهای جدیدی که یاد می گیرید تمرین کنید، حتی وقتی تنها هستید این کار را کنار نگذارید. کتابهای مربوط به کشوری که زبانش را یاد می گیرید یا مشاهیر فرهنگ مورد نظرتان را مطالعه کنید تا روی واژه های جدید مسلط تر شوید.

پنجم- فیلم، سریال و اخبار را به زبانی که در حال یادگیری آن هستید تماشا کنید، سعی کنید واژگانی که یاد گرفته اید را از میان صحبتهای کاراکتر ها تشخیص دهید و به تلفظ آنها دقت کنید، روی فیلم و سریال بیشتر تمرین کنید چون با تماشای انها می توانید کلمات بیشتری را با توجه به حال و هوا و موضوع سریال حدس بزنید و یاد بگیرید.

ششم- کارتونهای مخصوص بچه ها را تماشا کنید! این کار شاید کمی خنده دار به نظر برسد اما خیلی از بچه ها به راحتی و با این تکنیک با زبان جدید آشنا می شوند، پس این روش هم کارا است.

هفتم- روزانه ۱۰  یا ۲۰ کلمه مهم و ضروری را حفظ کنید. اگر مبتدی هستید یادگیری ۱۰ واژه در روز کافی است اما اگر مدتی از تمرینهای شما می گذرد می توانید به روزانه ۲۰ کلمه یا حتی بیشتر هم برسید. کلمه های مهم آن آن دسته از واژگانی هستند که افرادی که به طور مادرزاد زبان مورد نظر شما را صحبت می کنند به طور مکرر از آنها استفاده می کنند. در آغاز تمرینات به هیچ وجه به دنبال یادگیری و به خاطر سپردن کلمات غیر ضروری  مانند میمون، نخود، پتو و چیزهایی که در صحبتهای روزانه از آنها زیاد استفاده نمی شود نباشید.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب‌ها:


تاريخ : سه شنبه 7 مرداد 1393برچسب:, | 13:11 | نویسنده : مجید برهانی |

role play ppt

More PowerPoint presentations from mrinal
http://www.slideshare.net/confirm/NjUxODc0NjM7ZDNkZDAzYTRhZjgxOWMwNTEzZDQzNmQ1NjNhZTMyNjU2OGM0ZjY1OQ==/